Pénzügy

Pénztárkezelés

A pénztárgépek mozgásának valós idejű nyomon követése és a pénzügyi biztonság javítása

A múltban a személyzetnek meg kellett számoznia a bank páncéltermében lévő vagy a bankfiókok közötti forgalomban lévő pénztárgépeket, az információkat papírra kellett jegyezniük, és egyáltalán nem adtak elektronikus azonosító információt az egyes pénztárgépekről.

A kézi rögzítés és átírás naponta több ezer alkalommal történik, ami sok munkaerőt és időt vesz igénybe, és nagy a hibakockázat. Továbbá a diszpécserközpont és az értékesítési pontok közötti kommunikáció csak a telefonokra támaszkodik.

A kirendeltségek személyzete nem ismeri előre a kísérőszemélyzetre, a járművekre és a pénztárgépekre vonatkozó információkat; továbbá fogalmuk sincs arról, hogy a jármű mikor érkezik, hanem a kijelölt időponttól függően, a tapasztalatok eredményétől függően.

Az, hogy ezeket a pénztárgépeket nem lehet nyomon követni a kísérés során, kényelmetlenül teszi a pénztárgépek átadását. Mi több, a bank nem ismerheti meg a szállítás valós idejű közúti helyzetét, és a felmerülő problémákat nem lehet időben megoldani.

A pénztárgépek kezelése során először minden pénztárgépet kétdimenziós kóddal vagy RFID-címkével látnak el, amelyek mindegyike egyedi információkat tartalmaz (címlet, a benne lévő teljes összeg, a bankjegyen szereplő összes sorszám, honnan és hová érkezett a pénz, kinek adják át ezt a pénzköteget).

A személyzet a kézi számítógéppel egyszerűen meglengetve beolvashatja a kétdimenziós kódot vagy az RFID-címkét, majd az egyedi információk leolvashatók, és az újonnan hozzáadott adatok automatikusan továbbíthatók a háttérrendszerbe.

Az adminisztrátorok valós idejű információkat, például automatikusan generált kimutatásokat és a pénztárgépek nyomon követési nyilvántartásait tekinthetik meg, hogy megelőzzék a lehetséges biztonsági kockázatokat és javítsák a tudományos irányítási szintet.